Πληροφορίες

ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΓΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ & ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΗΣ . ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ & ΛΟΓΟΥ ART-ACT Α.ΣΦΑΕΛΟΥ 3 ΑΘΗΝΑ 11522 & [Ν.ΣΟΛΙΩΤΗ 33 Η 5η ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΣ ΟΠΙΣΘΕΝ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ Λ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ] ΤΗΛ.: 2106436081 & 6974540581 E-MAIL .: ART-ACT@TELLAS.GR ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΙΔΕΑΣ ΩΣ ΕΡΓΟ ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΘΕΟΦΙΛΗΣ [ ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο.Σ.Δ.Ε.Ε.Τ.Ε. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΟΥΣ ΣΥΝ.ΠΕ / Π.ΤΑΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Ε.Ε.Τ.Ε. / ΜΕΛΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Π.Ε.Λ. / ΜΕΛΟΣ A.I.C.L ASSOCIATION INTERNATIONALE DE LA CRITIQUE LITTERAIRE ]

Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2008

Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Κοινοβουλευτική ΟμάδαΛεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592155e-mail: ko@vouli.kke.gr, http://www.kke.grΓραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410





ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Ένταξη των μαθημάτων των καλλιτεχνικών στον κορμό της εκπαίδευσης στο Λύκειο

Η σχολική χρονιά άρχισε με μεγάλα προβλήματα στη δημόσια εκπαίδευση, τα οποία χρονίζουν και έχουν συσσωρευτεί λόγω της εξετασεοκεντρικής κατεύθυνσης που εφαρμόζει η πολιτική ηγεσία, από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1997 μέχρι σήμερα. Στο Γενικό Λύκειο, το μάθημα των «καλλιτεχνικών» έχει κυριολεκτικά εκδιωχθεί από τον κορμό της εκπαίδευσης, παραγνωρίζοντας σκόπιμα τον αναγκαίο και παιδευτικό του ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου, του μαθητή, ανεξάρτητα από το ποια επαγγελματική κατεύθυνση θα ακολουθήσει, αφού ο μαθητής μέσα από την καλλιτεχνική πράξη μαθαίνει να παρατηρεί, να διακρίνει, να κρίνει, να συγκρίνει, να αξιολογεί, να επιλέγει και να προτείνει.
Ειδικότερα, το θέατρο, η μουσική και ο χορός δεν υπάρχουν ούτε σαν υπόμνηση στο πρόγραμμα, ενώ τα «εικαστικά» υπάρχουν μονάχα σαν «προαιρετικό» στις δύο πρώτες τάξεις του λυκείου («ελεύθερο σχέδιο» και «γραμμικό»). Η μετατροπή του μαθήματος των καλλιτεχνικών στο λύκειο σε «προαιρετικό» συσσώρευσε πλήθος προβλημάτων για τους μαθητές που θέλουν να ακολουθήσουν σχετικές με την τέχνη σπουδές στα Α.Ε.Ι. ή στα Τ.Ε.Ι., αφού στα περισσότερα σχολεία δεν γίνεται καθόλου, ούτε σαν «προαιρετικό», γιατί δεν συγκεντρώνεται ο απαραίτητος αριθμός μαθητών για να το ζητήσει, με αποτέλεσμα οι μαθητές αυτοί αναγκαστικά να κατευθύνονται στην ιδιωτική παραπαιδεία. Ακόμα και στα σχολεία στα οποία το «ελεύθερο σχέδιο» διδάσκεται σαν «προαιρετικό μάθημα» στην 1η και 2α λυκείου, οι ώρες δεν επαρκούν, καθώς και το μάθημα δεν υπάρχει καθόλου στην 3η λυκείου, με αποτέλεσμα οι μαθητές πάλι να κατευθύνονται αναγκαστικά στην ιδιωτική παραπαιδεία.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός, αν προτίθεται να πάρει μέτρα για την ένταξη των μαθημάτων των καλλιτεχνικών στον κορμό της εκπαίδευσης στο Λύκειο εφόσον το μάθημα των καλλιτεχνικών είναι απαραίτητο, γιατί δεν καλλιεργεί «απλά κάποιες δεξιότητες του μαθητή», αλλά μέσα από την πρακτική σχέση του μαθητή με την καλλιτεχνική δημιουργία, καλλιεργεί την ολόπλευρη ανάπτυξη του εγκεφάλου του, αναπτύσσοντας τη λεγόμενη «αισθητή νόηση», καλλιεργεί την ανάπτυξη του συναισθηματικό του κόσμου, την παρατήρηση, μελέτη και αξιολόγηση της πραγματικότητας, τη συναισθηματική του έκφραση, τον διαπαιδαγωγεί σε δημιουργικό, ενεργητικό κοινωνικά άνθρωπο.

Οι Βουλευτές

Εύα Μελά
Κώστας Καζάκος
Λίλα Καφαντάρη
Γιάννης Πρωτούλης

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

kwstas tozhs.gr.'AGIOGRAFOS ZOGRAFOS STOIXOYROS.gr.'