Κοινοβουλευτική Ομάδα
Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592258, fax: 2102592155
e-mail: ko@vouli.kke.gr, http://www.kke.gr
Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Για τον εργαστηριακό χαρακτήρα των καλλιτεχνικών μαθημάτων.
Σε εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα «οδηγίες σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων τους εκπαιδευτικούς Δ.Ε.» ( 119052,17 /9/2008) μεταξύ άλλων δίνονται πρόσθετες οδηγίες και επανακαθορίζονται τα σχετικά με τη διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων στα ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Τα «σχεδιαστικά» μαθήματα δεν αντιμετωπίζονται ως «εργαστηριακά» όπως και προφανέστατα είναι.(χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «η διδασκαλία των σχεδιαστικών μαθημάτων των ΕΠΑΛ και των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και 17 διεξάγεται από έναν εκπαιδευτικό ΠΕ ενόσω τμήμα αριθμό μαθητών από 17 και εάν διεξάγεται από δύο εκπαιδευτικούς ΠΕ», όταν τα «εργαστηριακά» μαθήματα διεξάγονται από δύο εκπαιδευτικούς ΠΕ όταν οι μαθητές ξεπερνούν τους 12) . Στην ίδια εγκύκλιο που δίνει οδηγίες για το πώς θα συγκροτούνται τα τμήματα των σχεδιαστικών μαθημάτων, των τομέων κλπ των ΕΠΑΛ, προστίθεται η διευκρίνιση ότι η διδασκαλία των σχεδιαστικών μαθημάτων του Γενικού Λυκείου και της πρώτης τάξης του ΕΠΑΛ, «διδάσκεται από έναν εκπαιδευτικό ανεξάρτητα τον αριθμό των μαθητών του τμήματος», πράγμα που αναιρεί τον εργαστηριακό χαρακτήρα του μαθήματος.
Ο χαρακτήρας όλων των καλλιτεχνικών μαθημάτων είναι από τη φύση της τέχνης εργαστηριακός. Όμως τα καλλιτεχνικά μαθήματα δεν χαρακτηρίζονται «εργαστηριακά» με αποτέλεσμα και ειδικές αίθουσες να μη προβλέπονται υποχρεωτικά σε όλα τα σχολεία, και ο αριθμός των μαθητών να είναι υπερβολικά μεγάλος για έναν καθηγητή, και η σχολική ώρα των 45 λεπτών στο Γυμνάσιο και στο Γενικό Λύκειο να μην επαρκεί στοιχειωδώς για οποιαδήποτε πρακτική σχέση του μαθητή με την τέχνη με αποτέλεσμα στο μάθημα να γίνεται περισσότερο θεωρητική παρά πρακτική ενασχόληση του μαθητή και να αναιρείται στην πράξη η ίδια καλλιτεχνική διδασκαλία.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός, αν προτίθεται να διορθώσει την εγκύκλιο με θέμα «οδηγίες σχετικά με τις αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς Δ.Ε.» και να θεσμοθετήσει παντού, όπου διδάσκονται μαθήματα που ανήκουν στη σφαίρα της τέχνης και των εφαρμογών της , να αντιστοιχηθεί πλήρως η διδασκαλία τους με τον πανθομολογούμενο «εργαστηριακό» χαρακτήρα αυτών των μαθημάτων.
Οι βουλευτές
Εύα Μελά
Κώστας Καζάκος
Λίλα Καφαντάρη
Γιάννης Πρωτούλης
Αρχειοθήκη ιστολογίου
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου